Românii au continuat să își reînnoiască parcul auto. Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 22,2% după primele șapte luni din 2023, la 102.405 unități, cele mai vândute mașini fiind cele produse de Dacia, Renault și Skoda. Vezi clasamentele complete!
În ceea ce privește autoturismele, care reprezintă aproximativ 84% din total piață auto, acestea au avut un avans de 23,1% în perioada ianuarie – iulie, cu 86.218 unități.
Topul mărcilor de autoturisme este condus de către Dacia, cu 28.898 unități înmatriculate în primele 7 luni, urmată de Renault (6.402 unități), Skoda (6.076), Toyota (6.063), Volkswagen (5.668), Hyundai (5.554), Ford (3.828), Suzuki (2.715), BMW (2.681) și Mercedes Benz (2.456).
Pe modele,primele 5 locuri sunt ocupate de Dacia, cu modelele:Logan (9.056 unități înmatriculate), Duster (6.717), Sandero (6.231), Spring (4.094) și Jogger (2.799). Top 10 este completat de Skoda Octavia (2.182), Renault Megane (2.084), Renault Clio (1.796), Toyota Corolla (1.656) și Hyundai Tucson (1.614).
Autoturismele „electrificate”
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate” (electrice si hybrid) au o crestere de 36,5%, realizând o cotă de piată de 22,9% din total.
Autoturismele 100% electrice au avansat cu 62,7% după primele șapte luni din 2023, și pentru prima dată cota de piață a mașinilor electrice a ajuns la 14,9% din total piață pe luna iulie.
În cazul mașinilor electrice, topul este format din mărcile: Dacia (4.094 unități înmatriculate în perioada ianuarie – iulie 2023), Tesla (1.739), Volkswagen (900), Renault (678), Hyundai (239), Mercedes Benz (215), BMW (211), Peugeot (133), Skoda (118) și Toyota (114).
Și autoturismele Plug-in urmează o curbă crescătoare, cumulând și acestea volume semnificative, cu o creștere de 48,8% față de primele şapte luni din anul 2022. Clasamentul este format din: Mercedes Benz (525 mașini înmatriculate în 7 luni), Ford (497), BMW (396), Volvo (301), Toyota (206), Hyundai (203), Renault (187), Mazda (176), Volkswagen (149) și Mitsubishi (76).
Autoturismele Full Hybrid prezintă o creștere de 11,5% față de primele şapte luni ale anului anterior. În această categorie, topul este alcătuit din mărcile: Toyota (4.855 unități înmatriculate), Renault (657), Ford (463), Honda (463), Hyundai (458), Nissan (207), Lexus (130), Kia (115), Mazda (91) și Suzuki (70).
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele șapte luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,4% față de cota deținută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 63,9%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 1,0% față de ponderea din anul 2022 şi dețin o cotă de 13,1% din total.
Foto: Designed by Freepik