Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat, vineri, că anul acesta vor fi gata patru loturi, din totalul de 13, ale Autostrăzii Moldovei – A7, fiind principalul proiect de infrastructură finanțat din PNRR.
Asta ar însemna aproximativ 148 de kilometri noi în circulație între Ploiești și Pașcani.
Ministrul a precizat că se lucrează pe toate cele 13 tronsoane ale Autostrăzii A7 de la Paşcani la Ploieşti.
Sorin Grindeanu a fost prezent, vineri, împreună cu premierul Marcel Ciolacu şi cu preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, pe şantierul de infrastructură rutieră pentru Lotul 2 Domneşti Târg-Răcăciuni din Autostrada A7, în zona localităţii Adjud.
“Din cele 13 tronsoane ale Autostrăzii A7 de la Paşcani la Ploieşti se lucrează pe toate 13. Conform contractelor, pe patru dintre ele ar trebui să se termine lucrările anul acesta, adică pe primele două loturi de la Ploieşti la Buzău şi pe loturile 1 şi 4 între Buzău şi Focşani. Beneficind de faptul că avem un constructor român foarte bun, care ne-a obişnuit să devanseze termenele, eu cred, şi la ceea ce am văzut şi astăzi, că, pe lângă aceste patru loturi care se vor finaliza anul acesta, mai putem vorbi de încă două jumătate, şi anume loturile 2 şi 3 dintre Buzău şi Focşani, adică vom avea în întregime Buzău-Focşani autostradă şi aici, la Adjud, pentru că e extrem de important să se finalizeze şi să poată fi ocolit Adjudul, pierzându-se foarte mult timp în Adjud”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Ministrul a menționatcă pe loturile între Ploieşti şi Buzău constructorul a depăşit ţinta care îi fusese fixată.
“Ca şi progres, fiindcă am văzut săptămâna asta, cel puţin pe loturile dintre Ploieşti şi Buzău, că s-au dat nişte procente care nu sunt chiar conforme cu realitatea, pot să vă spun că pe primul lot între Ploieşti şi Buzău suntem undeva la 55%, pe lotul 2 s-a trecut de 60%. Acum o lună le-am dat ţintă. La primul să fie 55% la finalul lunii martie şi la lotul 2 să fie la 60%. Au depăşit deja, probabil că până la sfârşitul lunii se vor mai duce câteva procente, ceea ce e un lucru foarte bun. Iar progresul pe loturile de aici, de la Buzău la Focşani, este între 30 şi 50%, ceea ce iarăşi ne duce într-o zonă de siguranţă, că ceea ce a promis constructorul, şi anume darea în circulaţie până la sfârşitul anului, înainte de termen, chiar vreau să subliniez asta, fiindcă e extrem de important, înainte de termen, să fie îndeplinit”, a spus Sorin Grindeanu.
De asemenea, preşedintele PSD, premierul Marcel Ciolacu, şi preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, au vorbit, în timpul unei vizite pe şantierul autostrăzii A7, despre importanţa stabilităţii politice şi a lucrului în echipă.
„În sfârşit nu vorbim de promisiuni, vorbim de certitudini. Este pentru prima oară când, cu certitudine, Moldova va avea autostradă. Vom avea autostrada Moldovei – A7. Haideţi să fim corecţi: vorbim de o promisiune şi o obligaţie pe care România şi-a luat-o prin PNRR. A7 este integral din fonduri europene prin PNRR, asta arată cât de mult înseamnă apartenenţa României la Uniunea Europeană şi vorbim de stabilitate politică. Când am hotărât împreună să venim cu această coaliţie de guvernare, nu exista niciun metru de autostradă pe autostrada Moldovei şi acum vorbim ca anul acesta să avem în jur de 148 km şi anul viitor să se finalizeze în integralitate. Asta înseamnă, pe de o parte, fondurile europene, şi România nu se va putea dezvolta fără fondurile europene. Prin PNRR avem aproape 30 de miliarde, prin exerciţiul financiar actual, în jur de 46 de miliarde. Sunt cele mai consistente fonduri şi cele mai consistente reforme prin care trebuie să treacă România. Nimic nu se poate realiza fără o stabilitate politică şi vrem să mergem în continuare în faţa românilor cu acest proiect politic”, a declarat Marcel Ciolacu.
La rândul său, Nicolae Ciucă a atras atenția că lucrurile bune şi durabile se fac doar în echipă: „Suntem în echipă şi acest lucru subliniază faptul că lucrurile bune şi durabile se fac doar în echipă. Faptul că suntem împreună reprezintă o recunoaştere a ceea ce am spus şi vom continua să spunem – că o coaliţie consolidată va aduce şi a adus stabilitate care ne-a permis să avem rezultate şi să ne îndeplinim obiectivele din programul de guvernare. Mai mult decât atât, cred că ceea ce este important pentru oamenii obişnuiţi este să vadă fapte, iar noi am venit împreună aici să vedem cum se duc la bun sfârşit toate aceste obiective”.
”A7 trece prin patru judeţe, Vrancea, Bacău, Neamţ şi Iaşi şi stiu din discuţiile cu domnul ministru că au deja pe masa de lucru proiectele care fac să se prelungească şi spre Suceava. În felul acesta, de la Paşcani, autostrada va urca şi către Suceava, până la Siret”, a mai declarat Ciucă.
El a arătat că această autostradă reprezintă ”cel mai important obiectiv de infrastructură al ţării în momentul de faţă” şi va asigura, pe lângp fkuidizarea traficului şi o nouă perspectivă privind activităţile mediului de afaceri, investiţii noi, servicii conexe.
”Suntem pe un drum bun pentru Moldova, pentru România şi atunci când suntem pe drumul cel bun nu ne rămâne altceva decât să mergem înainte”, a mai afirmat Nicolae Ciucă.
Parte a A7 (Autostrada Moldovei), sectorul Pașcani- Suceava (62 de km) are o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport.
Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent:
-Lotul 1 (33 km): Nodul rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C;
-Lotul 2 (28, 97 km): Nodul Rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava și accesul în DN29.
Trei județe vor fi tranzitate de această nouă autostradă:
– Iași (12,3 km),
– Botoșani (6,5 km),
– Suceava (43,17 km).
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 23 de viaducte
– 37 de pasaje
– 12 poduri
– 8 parcări
– 2 Centre de Întreținere și Coordonare
– 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum de acces în DN29.
Noua autostradă va asigura inclusiv legătura cu Punctul de Trecere a Frontierei româno-ucrainene de la Siret.