Jurnalul Digital

Câte stații va avea noua magistrală din București și când va fi gata

Ministerul Transporturilor susține construcția unei noi magistrale de metrou în Capitală, o linie de aproape 12 km cu 13 stații, ce va conecta Gara de Nord de Gara Progresul, în sudul Bucureștiului. Durata de execuție va depăși 4 ani.

„Au fost avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii indicatorii tehnico-economici necesari pentru extinderea Magistralei 4 de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul”, a scris miercuri secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.

Legătura cu Magistrala 4 existentă se va realiza in Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2.

Principalele caracteristici ale tronsonului Gara de Nord 2 – Gara Progresul sunt următoarele:

  • 11,94 km lungime traseu nou construit, din care:  10,84 km în exploatare cu călători, 1,1 km în exploatare fără călători (legătură depou Progresul)
  • 1 depou suprateran (Progresul)
  • 1 stație existentă (Gara de Nord 2)
  • 13 stații de metrou noi

Ce stații va avea M4:

  • Bogdan Petriceicu Hașdeu
  • Uranus
  • George Rozorea
  • Chirigiu
  • Filaret
  • Eroii Revoluției 2
  • George Bacovia
  • Toporași
  • Nicolae Cajal
  • Luică
  • Giurgiului
  • Progresul

Legătura cu Magistrala existentă se va realiza in Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2.

Valoarea totală a investiției este de 3,43 miliarde euro (cu TVA), iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, buget de stat și alte surse de finanțare legal constituite.

Durata de execuție a investiției este de 50 luni (4 ani si 2 luni), a mai spus Ionel Scrioșteanu.

El a reiterat faptul că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București – Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, feroviar).

Implementarea acestuia va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4.