Jurnalul Digital

Accident feroviar grav: Două trenuri marfare s-au ciocnit

Un grav accident feroviar a avut loc miercuri pe Magistrala CF 100, între stațiile Mihăiești și Radomirești, unde un tren de marfă care circula pe relația Roșiori-Caracal a deraiat și s-a ciocnit cu un alt marfar. Șeful unuia dintre trenuri a murit.

Traficul feroviar este oprit, fiind activat Planul Roșu de intervenție.

Bărbatul care a murit avea 60 de ani. Potrivit Digi24, alte două persoane au fost rănite și au fost duse la spital.

„Victima a fost găsită de salvatori în cabina locomotivei, cu leziuni incompatibile cu viața, neîncarcerată. Pompierii continuă misiunea pentru asigurarea măsurilor de prevenire și stingere a incendiilor, iar autoritățile competente au preluat cazul pentru cercetări”, a transmis ISU Olt.

Ministrul Transportuilor, Sorin Grindeanu, a reacționat după tragicul accident feroviar.

”În astfel de momente cumplite, transmit condoleanțe familiei șefului de tren care și-a pierdut viața în accidentul feroviar de astăzi.

Sunt, în permanență, informat de situația de la fața locului. În prezent, Planul Roșu este activat.

Situația a fost provocată de deraierea vagoanelor unui tren privat de marfă.

Solicit AGIFER să stabilească rapid cauzele accidentului, astfel încât justiția să îi poată pedepsi pe cei vinovați de această tragedie”, a scris Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Conform CFR, circulaţia feroviară este întreruptă ca urmare a deraierii mai multor vagoane aflate în compunerea trenului de marfă.

Călătorii din 3 trenuri oprite sunt transferați cu mașini: IR 1591 în Măldăieni, IR 1823 în Roșiori Nord și R 9015 în Drăgănești Olt.

“Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că circulaţia feroviară pe linia CF Mihăești – Radomirești (dublă electrificată) este oprită temporar la această oră, din cauza deraierii a două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo), în jurul orei 10:45, în Halta de Mișcare Mihăești (Cap Y). Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroșat locomotiva trenului privat de marfă (PINK), care circula pe firul II.

Trenul privat de marfă (Rail Cargo), avea în compunere 19 vagoane (goale) și circula pe distanța Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul privat de marfă (PINK) avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) și circulă pe distanța Curtici – Giurgiu Nord. Din primele informații, seful trenului privat de marfă (Pink),a decedat. La fața locului s-au deplasat echipajele ISU, comisiile de cercetare ale CFR SA, AFER și echipele de intervenţie din cadrul Regionalei CF Craiova. Personalul feroviar al SRCF Craiova va acorda sprijin tehnic operatorilor privați de marfă în procesul de repunere pe șină a vagoanelor/locomotivei deraiate. Pentru ridicarea vagoanelor/locomotivei deraiate și repunerea pe șină este necesară intervenția cu o macara de mare tonaj (250 tone), care a plecat de la București spre locul deraierii. Accidentul feroviar va fi  investigat de către o comisie AGIFER”, au transmis reprezentanții CFR.

La fața locului intervin pompierii ISU Teleorman și ISU Olt. “Din cadrul ISU Teleorman se intervine cu o autospecială de descarcerare grea, o descarcerare ușoară, un container multirisc, un SMURD și un SAJ”, au afirmat reprezentanții ISU Teleorman.

Și pompierii din Olt s-au deplasat la locul accidentului cu mai multe autospeciale. “Din cadrul ISU Olt au început deplasarea 5 echipaje SMURD, o autospecială pentru descarcerări grele, un container multirisc și 3 autospeciale pentru intervenție și descarcerare”, au transmis reprezentanții ISU Olt.

Circulația se va desfășura în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA.