8 din 10 români (78%) spun ca sunt îngrijorați în mare și foarte mare măsură de evenimentele care le afectează situația profesională și veniturile – arată cea mai recentă ediție a Barometrului UNSAR– IRES privind percepția riscului și cultura asigurărilor, realizat între 30 aprilie – 15 mai 2025.
Pe locul secund în topul principalelor îngrijorări ale oamenilor se numără evenimentele care le afectează locuința și bunurile materiale, inclusiv mașina (77%). În mod surprinzător, evenimentele care afectează viața și sănătatea sunt doar pe locul trei (73%).
În ceea ce privește interesul românilor privind protecția oferită de asigurări, Barometrul UNSAR – IRES indică o creștere importantă față de anul trecut a interesului românilor pentru asigurarea locuințelor (55% în 2025, cu 8 pp peste nivelul din 2024) și a interesului pentru asigurările de călătorie (50% în 2025, cu 10 pp mai mult față de 2024). De asemenea, asigurările de sănătate au înregistrat o creștere de patru puncte procentuale față de anul 2024 (49% vs. 45%).
„Rezultatele Barometrului UNSAR – IRES confirmă faptul că românii devin tot mai conștienți de nevoia de protecție financiară, chiar dacă suntem mai preocupați de bunurile materiale decât de propria viață și sănătate. Însă, în același timp, datele arată și cât de important este să investim în informarea corectă, astfel încât oamenii să treacă de la o simplă preocupare la o protecție financiară concretă. În acest moment, 54% dintre români spun că sunt bine și foarte bine informați privind asigurările, cu 3 pp mai mult decât anul trecut – însă mai avem mult de lucru pentru a duce asigurările mai aproape de români”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Președinte & Director General UNSAR.
Studiul relevă și principalele motive care i-ar determina pe români să încheie o poliță de asigurare: pe primul loc se află veniturile mai ridicate (36%) urmate de o mai bună informare privind asigurările (24%) și de facilitățile fiscale oferite de stat sub forma deductibilităților (22%).
Barometrul UNSAR – IRES a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.008 persoane, cu vârste între 18 și 50 de ani, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), și are o marjă de eroare de +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
Foto: Designed by Freepik www.freepik.com