Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a organizat o sesiune de consiliere online dedicată mediului de afaceri din HORECA și turism, care își desfășoară activitatea în principalele zone de vacanță din România, în perioada sărbătorilor de iarnă. Acest demers precede lansarea Comandamentului de Iarnă 2024-2025 – structură specială a ANPC destinată monitorizării activităților comerciale în acest sezon.
În deschiderea întâlnirii, Sebastian Hotca, președintele interimar al ANPC, a subliniat importanța colaborării între instituție și operatorii economici, punând accent pe necesitatea respectării drepturilor consumatorilor.
„ANPC dorește să fie un partener al mediului de afaceri, oferind consiliere proactivă pentru a asigura servicii de calitate și pentru a crește gradul de satisfacție al turiștilor. Este esențial să lucrăm împreună pentru a îmbunătăți condițiile oferite consumatorilor în această perioadă intensă,” a declarat oficialul.
Directorul general al ANPC, Paul Anghel și comisarul Lucian Rus, au prezentat pe scurt principalele condiții legale în desfășurarea activităților în domeniul alimentației publice și serviciilor de cazare, fiind menționate inclusiv ghidurile de bune practici și fișele de control și, de asemenea, au atras atenția asupra riscului apariției falșilor comisari care ar putea pretinde că reprezintă instituția, subliniind că echipele oficiale de control ANPC sunt întotdeauna identificate prin legitimații de serviciu. Fotografiile și numele comisarilor autorizați pot fi verificate pe site-ul oficial al instituției.
Recomandări pentru operatorii economici:
● Consultați ghidurile și materialele oferite de ANPC pentru a asigura conformitatea produselor și serviciilor cu reglementările legale.
● Verificați întotdeauna identitatea reprezentanților ANPC prin intermediul legitimațiilor și al informațiilor oficiale publicate pe site-ul instituției www.anpc.ro.
● Luați măsuri prompte pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor și produselor oferite turiștilor, pentru a evita eventualele sancțiuni și reclamații.
În cadrul întâlnirii, participanților le-au fost puse la dispoziție materiale informative menite să sprijine activitatea operatorilor economici și să clarifice standardele de conformitate pe care aceștia trebuie să le respecte.
Ghiduri de bune practici:
Foto: Designed by Freepik www.freepik.com