Premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit joi la Bruxelles cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, cu care a discutat atât stadiul implementării PNRR (Programul Național de Redresare și Reziliență), cât și despre propunerea de comisar european din partea României, în persoana europarlamentarului Victor Negrescu.
”Am avut o discuție, aș spune foarte aplicată, cu doamna președinte al Comisiei Europene, nou aleasă; cum este și normal, am discutat despre viitorul comisar european din partea României, am discutat despre portofoliul viitorului comisar din partea României, am discutat despre renegocierea PNRR-ului, lucru pe care dumneavoastră îl cunoașteți, cu solicitarea de reducere de 10% din componenta de împrumuturi. Am discutat, chiar mai tehnic, cu doamna președinte și despre cererea de plată numărul trei. Urmează în cursul zilei de astăzi, împreună cu Victor Negrescu, să am o discuție și cu președintele PES, cu Stefan (Lofven), în ceea ce privește negocierile în cadrul familiilor europene privind portofoliile comisarilor europeni pe fiecare familie politică”, a declarat Marcel Ciolacu.
Marcel Ciolacu a confirmat ca îl susține pe Victor Negrescu, eurodeputat PSD și vicepreședinte al Parlamentului European, pentru funcția de comisar european din partea României.
„Am mers cu un nume, el este actualul vicepreședinte al Parlamentului European, domnul Victor Negrescu. Eu sper ca cel târziu luni să înaintăm propunerea din partea Guvernului României. Acest atribut este exclusiv al primului ministru, dar, cum este și normal – și deja am și stabilit cu domnul președinte (PNL) Nicilae Ciucă -, vom avea o discuție în următoarele zile”, a afirmat șeful Executivului.
”Și am discutat, de asemenea, cum era și normal, despre un nou acord în ceea ce privește deficitul României, de această dată venind cu propunerea de a avea un acord pe șapte ani, și am explicat foarte clar de ce ne dorim acest lucru, pentru că cele mai mari investiții vor urma în anul 2025 și în 2026. După cum bine știm, PNRR are un deadline la sfârșitul anului 2026 în ceea ce privește investiția. Și aș da lucrul pe care ca și exemplu l-am făcut și la întâlnirea cu doamna președinte: investițiile în infrastructura rutieră și feroviară. Infrastructura rutieră, prima propunere a fost din partea României să avem o sumă alocată de aproximativ 13,7 miliarde de euro. Aprobarea finală a fost în jur de 7 miliarde. Diferența reprezintă cofinanțarea din partea statului român. Normal că dacă dorim să finalizăm toate cele aproape, am înțeles de la domnul Grindeanu, astăzi, că am ajuns la 900 km în lucru și în licitație de drum expres și de autostrăzi, atunci efortul bugetar din partea statului român este de aproximativ 60% ca și cofinanțare. Normal că aceste investiții aduc domnului Boloș, la Ministerul Finanțelor, impozite și taxe mai mari și de aceea se și vede pe acest trimestru că are depășiri de plan – datorită acestor investiții majore în infrastructura din România, mult așteptate de către români”, a mai spus premierul.