Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va începe procedurile de recepţie la Lotul 2 al Autostrăzii A0 Nord, astfel încât, înainte de 1 decembrie, să poată fi dat în circulaţie acest tronson, a declarat, vineri, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.
„Acest lot (Lotul 2 A0 Nord) este de aproape 20 km, deşi în paranteză fie spus, „datorită înţelepciunii” unor domni din trecut, chiar dacă e gata toată lucrarea, pot fi folosiţi efectiv până probabil în toamna anului viitor doar 10 km… Pentru că lotizarea făcută în trecut nu a dus la o situaţie normală. Să faci legătura de la DN1 la DN2, adică până la drumul care duce spre Buzău, care se opreşte cu vreun kilometru – doi înainte de DN2… Am să vă spun şi ce vom face pe acea bucată, ca să folosim şi acei 10 km care sunt gata. Undeva săptămâna viitoare colegii din CNAIR vor începe toate procedurile de recepţie, astfel încât înainte de 1 decembrie să putem să dăm în circulaţie acest lot de autostradă şi, până la sfârşitul anului, cu ceea ce aţi văzut şi miercuri pe partea sudică a autostrăzii A0, să ajungem undeva la 43 – 44 km terminaţi din aproximativ 100 km. E un lucru bun, doar că ne interesează ca acei aproximativ 2 km de care vorbeam mai devreme, care să ne ducă până în DN2 să poată să intre rapid în execuţie”, a afirmat ministrul.
Conform acestuia, la cei 2 km lucrările ar putea să înceapă în primăvara anului viitor, în funcţie şi de condiţiile meteo.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a verificat, vineri, stadiul lucrărilor pe Lotul 2 al obiectivului de investiţii rutiere Autostrada A0 Nord.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, pe data de 12 mai 2021, contractul cu SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade privind realizarea Lotului 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti. Valoarea contractului este de 831,92 milioane de lei, fără TVA.
Tronsonul are o lungime de 19 kilometri, între Corbeanca şi Afumaţi, iar sursa de finanţare sunt fondurile europene nerambursabile. Pe acest segment vor fi construite două noduri rutiere şi zece poduri şi pasaje.
Importanţa acestui proiect rezultă din necesitatea realizării unei continuităţi între Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, dar şi în lungul coridorului IX Pan European şi realizarea unei conexiuni între Coridorul IV Pan European şi Coridorul IX Pan European.