Poştașii au început, miercuri – 9 octombrie, distribuirea a peste 800.000 de scrisori de informare cu privire la amnistia fiscală, conform Convenţiei încheiate cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), anunță Compania Naţională „Poşta Română” (CNPR).
Notificările includ detalii despre cuantumul obligaţiilor restante la 31 august 2024, împărţite în sumele ce trebuie achitate şi sumele care pot face obiectul anulării.
Prin intermediul Poștei Române, contribuabilii vor primi la domiciliu:
– Scrisoarea de informare care detaliază cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la 31 august 2024, împărțit în sumele care trebuie achitate și cele care pot face obiectul anulării
– Modelul „Notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare”
– Modelul „Cererii privind anularea unor obligații bugetare”
În plus, curierii poştali vor prelua de la domiciliul contribuabilului plicul care conţine „Notificarea privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare” şi vor expedia acest document către organul fiscal central competent.
Poşta Română precizează că va putea încasa prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităţilor fiscale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligaţii în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.
Compania Naţională „Poşta Română” este operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale şi se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (93,52% din pachetul de acţiuni) şi Fondul Proprietatea (6,48%).
Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionarii creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, s-au reglementat 5 tipuri de facilități fiscale care vizează toți contribuabilii care au datorii restante la 31 august 2024 (persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice) și constau în:
1. Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în cazul contribuabililor care datorează la această dată atât obligații bugetare accesorii, cât și obligații bugetare principale.
2. Anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente diferenţelor de obligaţii bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declaraţie rectificativă, cu scadenţă anterioară datei de 31 august 2024 inclusiv.
3. Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, dacă la această dată contribuabilul datorează doar accesorii, iar obligațiile bugetare principale au fost stinse.
4. Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă ca urmare a control fiscal, care este în curs de derulare la data de 6 septembrie 2024.
5. Anularea accesoriilor și a unui procent de 25% ori 50% din obligațiile bugetare principale restante la 31 august 2024 în cazul persoanelor fizice.