Jurnalul Digital

Primii aproape 16 km din autostrada Sibiu-Pitești, inaugurați cu 8 luni mai devreme

Circulaţia pe primii 15,7 kilometri din secţiunea 5 (Piteşti-Curtea de Argeş) a Autostrăzii Sibiu-Piteşti este deschisă vineri după-amiază, cu opt luni mai devreme faţă de termenul contractual.

”Deschidem astăzi circulația pe primii 15,7 km ai Secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Mai exact, se va circula între Nodul rutier Bascov și Nodul rutier Băiculești. Vorbim de o deschidere cu aproximativ 8 luni mai devreme decât prevede termenul contractual pentru finalizarea Secțiunii 5 (Pitești-Curtea de Argeș)”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

El a precizat că drumurile de mare viteză reprezintă șansa dezvoltării economice a României și de aceea fiecare sector finalizat, trebuie dat rapid în circulație, acolo unde este posibil.

Astfel, sunt inaugurați, aproape 16 km din cei 30 km aferenți acestei secțiuni, mai precis între nodurile rutiere de la Bascov și Băiculești.

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a spus că, dacă antreprenorul va menține mobilizarea pe șantier, vor fi dați în trafic și restul acestei secțiuni până la Pitești și legătura cu Autostrada București – Pitești în primăvara anului viitor, tot înaintea termenului contractual.

Antreprenorul are mobilizate în șantier 1179 persoane, 190 utilaje și echipamente și 152 autovehicule.

Și Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a precizat că lucrările vor fi continuate de constructorul italian (WeBuild), iar anul viitor se va deschide circulaţia şi pe ceilalţi 14,65 km ai acestei secţiuni de autostradă.  

Autostrada Sibiu – Pitești este împărțită în 5 secțiuni, dintre care secțiunea 5 este ultima în direcția Pitești (de la Km 92+600 la Km 122+950). Proiectul face parte din Coridoarele europene ale Rețelei TEN-T și va oferi o legătură unică plecând de la Marea Neagră spre nordul Europei. Lotul 5 prevede interconectarea cu DN7C și cu autostrada A1 București – Pitești existentă, ceea ce va permite o conexiune continuă până la capitala București.

Proiectul secțiunii 5 presupune proiectarea și construirea a puțin peste 30 de kilometri de autostradă cu patru benzi, câte două pe fiecare sens de circulație și o bandă de urgență. Se preconizează utilizarea a 500.000 de metri cubi de beton, 37.000 de tone de oțel pentru beton și 20.000 de tone de oțelărie.

Traseul include 21 de poduri și 6 kilometri de viaducte care traversează râul Argeș, precum și lucrări conexe, cum ar fi trei intersecții complexe de autostradă (Curtea de Argeș, Băiculești, Bascov) și două centre de întreținere și control al traficului (Curtea de Argeș și Bascov). Contractul include și dezvoltarea de drumuri laterale și locale, sisteme de iluminat și de monitorizare a traficului.