Bugetul pentru 2023 al CNAIR fost de 12,7 miliarde de lei, bani ce au fost cheltuiți în totalitate pentru modernizarea şi întreţinerea infrastructurii rutiere, în timp ce absorbţia fondurilor europene pentru construcţia de noi obiective a ajuns la 114,64% iar contractele finanţate prin PNRR sunt semnate în proporţie de 99%, a spus directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Contractul pentru proiectarea şi execuţia celor 24,4 km dintre Târgu Mureş şi Miercurea Nirajului (ultimul contract finanţat prin PNRR) parte a A8, urmează să fie semnat în scurt timp, după reevaluarea ofertelor”, a scris directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Conform acestuia, în 2023, pe lângă deschiderea circulaţiei pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila, au fost puşi în circulaţie 80 de km de autostradă şi drum expres (din 96 de km recepţionaţi) mult peste media anuală din ultimii 33 de ani (26,6 km). O altă premieră este deschiderea circulaţiei pe primii kilometri ai Autostrăzii de Centură Bucureşti (A0), atât pe secţiunea din nord cât şi pe cea din sud.
2023 a fost un an record al semnărilor de contracte de lucrări, cu 21 de contracte în valoare de peste 21,5 miliarde lei (4,3 miliarde euro) pentru construcţia a 472,47 km de infrastructură rutieră, din care:
- 308,59 km de autostradă
- 17,70 km de drum expres
- 146,18 km de drum naţional
„La ora actuală avem în derulare licitaţii de lucrări în valoare de 11,9 miliarde lei pentru construcţia a încă aproximativ 120 de km de drumuri moderne”, a transmis Cristian Pistol.
În anul 2023 CNAIR a câştigat în instanţe (până în prezent) 58 din cele 85 de litigii administrative. Aceasta reprezintă o rată a deciziilor favorabile CNAIR de 68%, din litigiile înregistrate anul trecut. Pentru a obţine toate aceste rezultate, CNAIR a recurs la dialogul permanent cu partenerii (instituţionali şi contractuali), ceea ce a dus de cele mai multe ori la găsirea de soluţii acolo unde au existat diverse probleme sau obstacole.