Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan Ivan, anunţă lansarea, pe 19 septembrie, a Programului Naţional pentru Transformarea Digitală a Autorităţilor Publice Locale – DigiLocal.
“DigiLocal este primul program integrat de digitalizare a administraţiilor publice locale. Primăriile şi consiliile judeţene sunt instituţiile cu care românii interacţionează cel mai des. Finanţăm aşadar transformarea digitală la nivel local pentru a face mai accesibile serviciile publice digitale. Am conceput un proces de înscriere electronic clar, în doar 5 paşi, pentru a ne asigura că primăriile şi consiliile judeţene pot aplica rapid, fără să se lovească de bariere birocratice. Finanţarea se va acorda pe principiul “primul venit, primul servit’, iar înregistrarea se poate face începând de joi, 19 septembrie, de la ora 11:00”, a precizat ministrul Bogdan Ivan.
Toate informaţiile despre procedura de înregistrare în program pot fi accesate la adresa https://www.mcid.gov.ro/programul-digilocal-21205/. Platforma de înregistrare va putea fi accesată începând de joi, 19 septembrie, de la ora 11:00.
Programul DigiLocal, gestionat şi finanţat integral de către Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, are 4 beneficii majore pentru administraţiile locale şi pentru cetăţeni:
1. interconectarea sistemelor informatice ale primăriilor şi consiliilor judeţene cu Ghişeul.ro, platforma oficială de plăţi online a statului român, pentru plata simplă, rapidă şi sigură a serviciilor publice digitale, a taxelor şi a impozitelor;
2. dezvoltarea de interfeţe standardizate pentru comunicarea cu cetăţenii, site-uri care să fie accesibile prin câteva clickuri, astfel încât românii să utilizeze uşor şi sigur serviciile publice electronice;
3. consolidarea securităţii cibernetice la nivelul administraţiei locale, pentru că serviciile digitale locale sunt cele mai accesate de cetăţeni;
4. achiziţia echipamentelor IT pentru creşterea capacităţii administrative şi asigurarea interoperabilităţii, astfel încât românii să nu mai facă drumuri inutile şi să nu mai stea la cozi.
Finanţarea se va acorda diferenţiat, în funcţie de tipul autorităţii publice beneficiare, respectiv:
– finanţare în cuantum de maxim 75.000 lei pentru primăriile de comune;
– finanţare în cuantum de maxim 125.000 lei pentru primăriile de oraşe;
– finanţare în cuantum de maxim 175.000 lei pentru primăriile de municipiu şi primăriile de sector din Bucureşti;
– finanţare în cuantum de maxim 250.000 lei pentru consiliile judeţene şi primăria Capitalei.
DigiLocal va îmbunătăţi interacţiunea dintre cetăţeni, mediul de afaceri şi sectorul public prin digitalizarea serviciilor publice. De asemenea, programul va sprijini direct autorităţile locale pentru creşterea eficienţei şi transparenţei administrative.
Programul naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale se adresează exclusiv autorităţilor executive la nivelul unităţilor administrativ – teritoriale (UAT) şi se derulează în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 56/2024 şi a Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a Programului naţional pentru transformarea digitală a autorităţilor publice locale.
Cum puteți accesa fondurile?
Înscrierea completă în program conține 5 pași:
- Accesați platforma de înregistrare https://digilocal.mcid.gov.ro (disponibilă din 19.09.2024 ora 11:00)
- Completați datele necesare înregistrării în câmpurile prestabilite:
- Denumire UAT;
- Numele reprezentantului legal al instituției;
- Adresa de e-mail a instituției: se va completa exclusiv adresa de e-mail oficială a UAT-ului;
IMPORTANT! – linkul către platforma de încărcare a documentelor va fi transmis către această adresă de e-mail;
- Telefon de contact al persoanei care gestionează procesul de înregistrare, angajat al UAT-ului;
- Primiți pe adresa de e-mail completată mai sus un e-mail de confirmare cu linkul pentru încărcarea documentelor, care conține un număr unic de înregistrare ce vă confirmă poziția în ordinea de evaluare a proiectelor
ATENȚIE!: verificați inclusiv în secțiunile SPAM sau JUNK că ați primit mesajul. Simultan, primiți și un mesaj text (SMS) cu numărul unic de înregistrare la numărul de telefon furnizat;
- Încărcați documentele necesare la linkul din e-mailul primit
ATENȚIE!: încărcați toate documentele solicitate;
- Echipa MCID analizează îndeplinirea criteriilor de eligibilitate prevăzute de legislația în vigoare;
Odată cu finalizarea analizei de eligibilitate, MCID acordă finanțarea pentru proiect. Acordarea finanțării se va realiza pe principiul „primul venit, primul servit”, în ordinea cronologică a numărului de înregistrare.
Fiecare UAT din România poate obține finanțare o singură dată prin Programul #DigiLocal.
IMPORTANT!: Finanțarea nu acoperă cheltuielile pentru o eventuală consultanță!
Mai multe detalii despre program și înscriere găsiți pe site-ul MCID.