Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că a discutat cu președintele CJ Giurgiu despre posibilitatea construirii unui nou aeroport în Sudul Capitalei, unul internațional, atât pentru transport de persoane, cât și cu o importantă componentă cargo.
Se dorește a fi în partea de sud a Capitalei, însă nu stiu exact care va fi locația și când vor începe lucrările.
Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti şi Consiliul Judeţean Giurgiu vor construi acest aeroport internaţional în sudul Capitalei.
”Dezvoltarea economică şi socială accelerată de care a beneficiat în ultimii ani zona de sud a Bucureştiului a transformat Sectorul 4 într-un posibil partener credibil pentru instituţiile statului, dar mai ales, pentru investitorii români şi nu numai. În aceste condiţii, prielnice pentru creionarea unui nou hub de business al Capitalei, apare în mod evident şi nevoia creionării unei infrastructuri aplicate, în special cea destinată transportului aerian de marfă şi de persoane”, a transmis Primaria Sectorului 4.
Acest deficit, neapărat necesar pentru a interconecta mai facil Bucureştiul cu restul statelor europene, poate fi acoperit prin construirea, în perioada ce urmează, a unui aeroport de mari dimensiuni în această zonă de sud a Capitalei.
De aceste aspecte se vor îngriji Sectorul 4 şi Consiliul Judeţean Giurgiu, conform unui anunţ public recent al primarului Daniel Băluţă.
Edilul a afirmat, în timpul unei conferinţe de presă prilejuită de deschiderea noului parc Tudor Arghezi, că peste doar câteva zile, colaborarea dintre cele două instituţii se va materializa cu primele documente semnate în acest sens.
„Cel mai nou proiect de infrastructură pe care-l vom derula în sudul Capitalei, menit să echilibreze decalajul major de dezvoltare între nordul şi sudul oraşului este cel privind construcţia unui aeroport internaţional, pe care comunitatea noastră îl va realiza împreună cu Consiliul Judeţean Giurgiu. Asocierea dintre cele două instituţii va căpăta, în cursul săptămânii viitoare, şi forma documentelor legale, iar în următoarea lună vom avea posibilitatea să semnăm inclusiv realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate”, a declarat Daniel Băluţă.
Aeroportul ce urmează a fi construit în sudul Bucureştiului va fi unul internaţional, mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Braşov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de judeţe, cu o populaţie mai mare. De asemenea, va fi proiectat atât cu terminale pentru pasageri, cât şi cu unele speciale pentru transportul de marfă, în condiţiile în care, pe ambele direcţii, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat în acest moment.
„Împreună cu autorităţile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. Ce este însă foarte important este faptul că aceasta va fi o investiţie publică, a statului român, şi va rămâne în proprietatea statului român”, a mai spus edilul, care a continuat oferind şi câteva argumente de ordin economic şi social care stau la baza iniţierii proiectului anterior menţionat.
„Este o certitudine pentru noi toţi cei care trăim în Sud, că viaţa noastră trebuie să crească din punct de vedere calitativ şi să facem tot ce ne stă în putinţă să atragem cât mai multe investiţii, pentru că aici, din păcate, nu s-a investit. Visul pe care îl am este acela de a crea mult mai multe locuri de muncă bine plătite pentru oamenii din comunitatea noastră şi nu numai. Bucureştiul merită un astfel de tip de dezvoltare, pentru că în noua anvelopă nu mai încape şi trebuie o investiţie de calitate în acest sens. Aici vorbim cel puţin despre zona de Sud, despre Berceni, despre Popeşti Leordeni sau Jilava, pentru că este singura cale prin care să putem obţine o capitală de nivel occidental. Şi sunt convins că în următorii 10 ani, prin proiectele pe care le dezvoltăm, prin extinderea magistralei M2 de metrou, prin magistrala M4 – Gara de Nord – Gara Progresul, pe care, în scurt timp, o vom scoate la licitaţie şi prin investiţiile care se derulează în judeţul Giurgiu şi în judeţul Ilfov, aceste proiecte vor fi atinse. Este un moment al faptelor şi mai puţin al vorbelor. De aceea veţi vedea în următoarele săptămâni că toate demersurile legale vor începe şi se vor derula rapid şi transparent”, a adăugat el.
Aeroportul Otopeni a avut peste 12 milioane de pasageri în 2022, în creștere cu 82 % față de 2021.
,,Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 12.610.247 pasageri, în creștere cu 82.2% față de 2021, și 120.745 mișcări de aeronave – aterizări plus decolări – în creștere cu 30,7% față de anul anterior. Numărul total de pasageri din 2022 se apropie, astfel, de cel maxim, înregistrat în anul 2019 (14.8 milioane pasageri) ajungând să reprezinte peste 85% din acesta. În ceea ce privește numărul de mișcări aeronave, acesta reprezintă cca. 83% din valoarea record de 145.002 mișcări, înregistrată tot în 2019. Din acest total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 12.601.679 pasageri, și 102.136 de mişcări de aeronave. Valorile de trafic din 2022 sunt superioare celor previzionate, situație întâlnită în întreaga aviație comercială și care indică o recuperare mai rapidă decât așteptările pieței după cei doi ani pandemici (2021 – 2022) în care au fost grav afectate atât aeroporturile și companiile aeriene, cât și afacerile conexe”, conform datelor CNAB.
Foto: Designed by Freepik www.freepik.com