HUB-ul de servicii care funcţionează de un an la nivelul Ministerului de Interne (MAI) a fost accesat de 4,5 milioane de ori, fiind înregistraţi 362.400 de utilizatori unici, anunţă, marţi, instituţia. Peste 350.000 de cetăţeni au obţinut astfel cazierul judiciar on-line, iar peste 200.000 au obţinut din faţa computerului, istoricul sancţiunilor rutiere.
Conform MAI, HUB-ul de servicii a fost operaţionalizat în perioada august 2022 – februarie 2023 de către lucrătorii Direcţiei Generale de Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
”La data de 1 februarie 2023, a fost operaţionalizat serviciul de eliberare online a cazierului judiciar, demers extrem de apreciat de cetăţeni. Mulţumim Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării pentru sprijinul punctual, soluţiile fiind concepute şi implementate prin resursele proprii de specialiştii IT ai Ministerului Afacerilor Interne. În doar un an de la operaţionalizare, HUB-ul de servicii a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori, fiind înregistraţi 362.400 de utilizatori unici”, se arată într-un comunicat de presă publicat de Ministerului de Interne.
În aceeaşi perioadă, aproape 350.000 de cetăţeni au obţinut on-line certificatul de cazier judiciar, peste 210.000 de persoane au obţinut, din faţa calculatorului, istoricul sancţiunilor rutiere şi peste 980.000 de cetăţeni s-au programat prin intermediul HUB-ului MAI pentru obţinerea paşaportului.
”Simplificarea procedurilor de obţinere a unor documente de către beneficiari şi facilitarea interacţiunii on-line cu prestatorii de servicii publice sunt de natură a crea beneficii şi a diminua timpul de eliberare a unor documente, dar şi de a reduce costurile administrative prin evitarea deplasării la ghişeul de lucru cu publicul. HUB-ul oferă un ghişeu unic de tip „one-stop-shop” pentru serviciile publice electronice ale ministerului, facilitând astfel accesul simplu şi eficient la informaţii şi resurse esenţiale. Cu o interfaţă intuitivă şi uşor de utilizat, HUB-ul se aliniază cerinţelor moderne de digitalizare, punând accentul pe uşurinţa de navigare şi interacţiune. De asemenea, prin adoptarea unui mediu „cloud ready”, sistemul este pregătit pentru a asigura securitatea şi accesibilitatea datelor în mod eficient”, precizează MAI.
Beneficiile pentru cetățeni sunt: timpul redus pentru obținerea documentelor (persoanele nu se mai deplasează la secția de poliție și nu mai stau la coadă), costuri zero, iar serviciile sunt disponibile inclusiv pentru cetățenii din diaspora.
Conducerea Ministerului Afacerilor Interne felicită specialiștii IT și toți angajații instituției care au făcut posibilă operaționalizarea într-un timp scurt a unor servicii on-line destinate cetățenilor și încurajează continuarea proiectelor de acest gen.
Foto: Designed by Freepik www.freepik.com