Jurnalul Digital

Bogdan Mîndrescu, ales cu unanimitate președinte al Asociației Aeroporturilor din România

Bogdan Mîndrescu, directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), a fost ales, cu unanimitate de voturi, în funcția de președinte al Asociației Aeroporturilor din România (AAR).

Alegerea a avut loc luni – 15 septembrie a.c., la Brașov, în cadrul Adunării Generale Extraordinare.

Cu acest prilej, membrii AAR au validat și o nouă echipă de conducere și au prezentat un plan ambițios pentru dezvoltarea și modernizarea rețelei de aeroporturi din România.

„Un nou început, o nouă viziune pentru aeroporturile din România. Am fost onorat să fiu ales, cu unanimitate de voturi, în funcția de Președinte al Asociației Aeroporturilor din România (AAR). Le mulțumesc tuturor membrilor pentru încrederea acordată!”, a transmis Bogdan Mîndrescu.

”Îmi propun ca, împreună cu voi, să transformăm aeroporturile din România în hub-uri regionale performante, care să sprijine economia, să atragă noi investiții și să consolideze conectivitatea țării noastre la nivel european și internațional”, a adăugat el.

Printre prioritățile lui Bogdan Mîndrescu se regăsesc:

  • Modernizarea și digitalizarea infrastructurii aeroportuare
  • Dezvoltarea de parteneriate strategice cu operatori aerieni și autorități locale
  • Creșterea rețelei de rute și a competitivității aeroporturilor românești

”Sunt convins că, prin colaborare și viziune, putem duce aviația românească la un nou nivel. Mulțumesc tuturor celor care cred în acest proiect și în viitorul aeroporturilor din România!”, a mai precizat noul președinte AAR.

Cine este Bogdan Mîndrescu

Bogdan Mîndrescu este, începând din 3 septembrie, noul director general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), cu un mandat de 4 ani.

Numirea lui Bogdan Mîndrescu la conducerea CNAB marchează un moment important pentru infrastructura aeronautică a României. Alegerea sa vine într-o perioadă în care capitala și întreaga țară au nevoie de viziune, profesionalism și continuitate în gestionarea celor mai importante porți aeriene ale României – Aeroportul Henri Coandă și Aeroportul Băneasa.

Cu o experiență vastă în administrația publică și transporturi, Bogdan Mîndrescu nu este la primul contact cu această responsabilitate. El a mai condus CNAB între 2017 și 2018. Această revenire în fruntea CNAB aduce în prim-plan un profesionist care cunoaște foarte bine provocările, dar și oportunitățile acestui sector.

Importanța acestei numiri depășește sfera managerială. CNAB administrează principalele hub-uri aeriene ale țării, puncte strategice pentru dezvoltarea economică, pentru atragerea de investiții și pentru consolidarea imaginii României în lume. Sub o conducere stabilă și responsabilă, aeroporturile din București au șansa de a trece printr-un proces de modernizare și adaptare la standardele internaționale, într-un context în care traficul aerian este în creștere și cerințele pasagerilor devin tot mai sofisticate.

Sub conducerea noului director general al CNAB, Bogdan Mîndrescu, Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AV) se pregătește pentru o transformare majoră. Guvernul României a aprobat, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Programul Strategic 2025–2035 pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, un plan care promite să readucă Băneasa pe harta marilor aeroporturi europene.

„Extinderea și modernizarea Aeroportului Băneasa este un proiect strategic. Este momentul ca această poartă istorică a Capitalei să devină un aeroport modern, competitiv și prietenos cu pasagerii și comunitatea”, a declarat recent Bogdan Mîndrescu.

Proiectul prevede o creștere semnificativă a capacității operaționale:

  • construcția unui nou terminal, care va putea procesa până la 800 de pasageri/oră de vârf;
  • reorganizarea terminalului existent, cu o capacitate similară de 800 pasageri/oră de vârf;
  • modernizarea suprafeței de mișcare, pentru a susține un trafic fluid și sigur.

La acestea se adaugă investiții suplimentare în infrastructura de acces și parcări publice, amenajarea zonelor tehnice, construcția unui hangar special pentru aviația generală și implementarea unor măsuri pentru reducerea impactului de zgomot asupra comunității.

„Este un proiect pe termen lung, finanțat din surse proprii, credite bancare, fonduri publice și alte mecanisme legale, cu respectarea strictă a reglementărilor privind ajutorul de stat. Obiectivul nostru este să construim un aeroport eficient, adaptat cerințelor actuale, dar și responsabil față de mediul înconjurător”, a subliniat Mîndrescu.

Prin acest program, Aeroportul Băneasa intră într-o nouă etapă de dezvoltare, cu perspective de a atrage companii aeriene și destinații noi, diversificând oferta pentru pasagerii din București și din întreaga regiune.

De asemenea, Bogdan Mîndrescu a ocupat și funcția de Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor, acumulând expertiză în domeniul infrastructurii și în gestionarea unor proiecte complexe.

În timpul mandatului său de Secretar de Stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (3 ani și 8 luni), Bogdan Mîndrescu a coordonat domenii strategice precum transportul naval,  aviația civilă și proiecte finanțate din fonduri europene.

În sectorul naval, el pus accent pe dezvoltarea Portului Constanța ca hub regional, modernizarea infrastructurii de pe Dunăre și digitalizarea operațiunilor portuare. Iar în aviație, a susținut extinderea și modernizarea aeroporturilor regionale și îmbunătățirea standardelor de siguranță și conectivitate.

Iar în ceea ce privește fondurile europene, Bogdan Mîndrescu a accelerat implementarea proiectelor majore prin POIM și am contribuit la lansarea noului Program Transport 2021–2027, esențial pentru modernizarea rețelei naționale de transport. Acesta a reușit, alături de colegii din minister de la fonduri europene, să atragă peste 1 miliard de euro, bani care se regăsesc în achizițiile de material rulant nou pentru calea ferată și metrou, electrificări de cale ferată, dar și în sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a de energie electrice din surse regenerabile, inclusiv stocarea, pentru aerodromuri și aeroporturi.

Experienţa profesională relevantă a lui Bogdan Mîndrescu mai include și funcţiile de consilier al ministrului Fondurilor Europene, director de cabinet al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, consultant la Cabinetul preşedintelui-director general al Societăţii Române de Televiziune SRTv, director de cabinet al secretarului de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Bogdan Mîndrescu a absolvit, printre altele, un Master în Management Aeronautic – Facultatea de Inginerie Aerospaţială, Universitatea Politehnică Bucureşti; Facultatea de Administraţie şi Afaceri – Administrarea Afacerilor, Universitatea Bucureşti; Facultatea de Drept şi Ştiinţe Juridice, Universitatea „Dimitrie Cantemir”; Institutul Diplomatic Român; Master în Integrare şi Afaceri Europene, Universitatea „Dimitrie Cantemir”. Pe lângă acestea, el este și pilot cu licență PPL.