Sectorul 4 al Municipiului București dă startul unuia dintre cele mai importante și urgente proiecte de infrastructură din Capitală: refacerea din temelii a Planșeului Unirii, o lucrare esențială pentru siguranța rutieră și pietonală a unei zone simbol a orașului.
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat oficial, luni, în cadrul unei conferințe de presă, că lucrările vor începe săptămâna viitoare, mai exact pe 10 iunie, după ce a fost emisă autorizația de construire de către fostul primar general, Nicușor Dan.
„Avem autorizaţia de construire pentru planşeul Unirii. A fost semnată în ultima zi de mandat de către primarul general, Nicuşor Dan, căruia i-am mulţumit pentru colaborare şi căruia i-am urat succes în cea mai înaltă funcţie publică, aceea de preşedinte al României”, a declarat Băluță.
„Autorizaţia era singurul document care ne lipsea. Acum însă avem toate documentele şi contractele semnate.”
Lucrări vor fi în patru etape. Primele intervenții încep în fața Hanului lui Manuc și a magazinului Unirea.
Proiectul va fi implementat etapizat, în patru zone distincte:
- Zona 1 – în fața Hanului lui Manuc
- Zona 2 – parcul din fața magazinului Unirea
- Zona 3 – zona fântânilor
- Zona 4 – dinspre Pasajul Unirii
„Începem cu zonele 1 și 2. În zona parcului, în aşa-numită etapă 1, vom avea organizarea de şantier, iar în faţa Hanului lui Manuc vom începe lucrările efective după începerea vacanţei de vară. Concret, începem să spargem acolo”, a detaliat edilul.
Durata estimată pentru lucrările din zonele 1 și 2 este de aproximativ șase luni, iar traficul va fi restricționat semnificativ.
Splaiul Independenței se închide. Rute alternative și drumuri provizorii
Cea mai notabilă măsură de mobilitate urbană este închiderea circulației pe Splaiul Independenței, între Piața Națiunilor Unite și Piața Unirii.
„Se va crea un drum provizoriu cu trei benzi și trotuar pentru șoferii care vin dinspre Bulevardul Corneliu Coposu, Magheru, Brătianu către Patriarhie”, a explicat Băluță. „Fluxul rutier de pe Calea Victoriei va fi preluat de Bulevardul Națiunile Unite, Libertății și Unirii”, a adăugat el.
Totodată, parcul din fața magazinului Unirea va fi împrejmuit, iar traversarea pietonală va fi deviată.
Proiectul presupune demolarea completă a planșeului vechi de aproape 100 de ani și înlocuirea acestuia cu o structură nouă, care va avea o durată de viață estimată la 100 de ani.
„Conform autorizaţiei, lucrările vor consta în refacerea structurii cuvei râului Dâmboviţa, refacerea din temelii a planşeului Unirii, denumit pod, cu o grosime a stratului de beton de circa 1,4 metri”, a declarat primarul.
Alte lucrări includ:
- Refacerea rețelelor edilitare
- Marcaje rutiere și semnalizare
- Drumuri provizorii
- Sisteme de irigații
- Intervenții temporare asupra fântânilor arteziene
În zona parcului, copacii vor fi fie transplantați în alte spații verzi din Sectorul 4, fie defrișați cu respectarea avizelor, urmând să fie plantați alții în compensare.
„La finalul lucrărilor, cu siguranță vom avea în faţa magazinului Unirea tot un parc, unul mai curat şi mai îngrijit”, a dat asigurări edilul.
Etapele viitoare: fântânile și Pasajul Unirii
Etapa următoare, care va implica lucrări în zona fântânilor, va transforma complet circulația auto din zonă: „Toată acea zonă va deveni o giraţie imensă, deci nu vom avea acest tip de problemă cu traficul ca în etapa 1”, a spus Daniel Băluță.
Un moment deosebit de dificil va fi anul viitor, când va fi închis Pasajul Unirii.
„Se va decoperta de la Budapesta până la Universitate, vor fi consolidați stâlpii de susținere și vom veni cu grinzi noi. Apoi, vom implementa și şinele de tramvai”, a explicat primarul.
Primăria Sectorului 4 a demarat un proiect complex, menit să elimine riscurile generate de infrastructura degradată a unuia dintre cele mai aglomerate și importante noduri de circulație din București. Daniel Băluță subliniază că „siguranța oamenilor nu este negociabilă” și că acest demers reprezintă „binele public al Capitalei”, nu o miză politică.