Jurnalul Digital

Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, in circulație până la final de an

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că s-a început asfaltarea pe primul tronson al Drumului Expres Craiova-Pitești, pe care s-ar putea circula cu 6 luni mai devreme decât era prevăzut în contract, adică spre finalul anului 2024.

Acest Drum Expres este cunoscut ca ”Autostrada Ford”, urmând a deservi doi mari producători auto din România: Ford de la Craiova și Dacia-Renault, din județul Argeș.

”S-a dat startul asfaltării pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova- Pitești (#DEx12)! Muncitorii asocierii de constructori români și turci vor avea de așternut asfalt pe 7 km din acest tronson cuprins între Craiova și Robănești”, a transmis pe pagina sa de Facebook Sorin Grindeanu.

Conform acestuia, mobilizarea în șantier este bună, iar în paralel se efectuează lucrări la terasamente, taluzuri, poduri și pasaje.

”Dacă se menține actualul ritm de lucru, sunt șanse reale ca pe acest tronson (cu o lungime de 17,7 km) circulația să fie deschisă până la sfârșitul acestui an (2024), cu cel puțin 6 luni mai devreme decât prevede termenul contractual (vara lui 2025)”, a mai spus ministrul.

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești este împărțit în 4 tronsoane, din care două tronsoane au fost deschise circulației. Va avea o lungime de peste 121 km și câte 2 benzi pe fiecare sens. În total, vor fi realizate 10 noduri rutiere, 75 de poduri/pasaje, 26 intersecții la nivel -intersecții rutiere fără acces,  4 parcări pe termen scurt, 4 spații de serviciu, 3 Centre de întreținere și baze de deszăpezire.

Acum sunt în circulație 71,6 kilometri, între Robăneşti şi Coloneşti, adică 59% din întregul traseu.

Tronsonul 3 Valea Mare – Colonești, de 31,75 de kilometri, din Drumul Expres Craiova – Pitești, s-a deschis înainte de Crăciun, pe 23 decembrie, cu 6 luni mai devreme faţă de termenul contractual.

În 2022 a fost inaugurat Tronsonul 2, care pornește din apropiere de Slatina și continuă până după orașul Balș, având o lungime de aproximativ 40 de kilometri.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., (CNAIR) în calitate de Beneficiar, a semnat în data de 30.12.2020, Contractul de Finanțare nr. 88 pentru Proiectul ”Drum expres Craiova – Pitești”, finanțat prin Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritară 1–Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, OS 1.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – proiecte noi de investiții.

Valoarea totala a proiectului: 4.933.925.482,39 lei; Valoarea cofinanțării asigurate de UE: 4.162.020.930,76 lei; Valoarea finanțării naționale: 624.303.139,57 lei; Valoarea neeligibilă inclusiv TVA:  771.904.551,63 lei.

În scopul implementării, proiectul a fost împărțit în secțiuni și loturi, după cum urmează:

• Secțiunea 1: Craiova – Limita județului Olt/Dolj: km 0 + 000 – km 17 + 700; L = 17.700 km;

• Secțiunea 2: Limita județului Olt/Dolj – Valea Mare: km 17 + 700 – km 57 + 550; L = 39,85 km:

– Lotul 1: Limita județului Olt/Dolj – Piatra Olt: km 17 + 700 – km 36 + 200;

– Lotul 2: Piatra Olt-Valea Mare: km 36 + 200 – km 57 + 550.

• Secțiunea 3: Valea Mare-Limita județului Olt/Argeș: km 57 + 550 – km 89 + 300; L = 31,75 km;

• Secțiunea 4: Limita județului Olt/Argeș-Pitești: km 89 + 300 – km 121 + 185; L = 31,885 km; Strategia de divizare pe loturi a fost concepută astfel încât fiecare secțiune să poată fi utilizată independent după finalizare.